För att säkerställa att vi har en nöjd kund när installationen är klar,
har vi ett sju punkters kvalitetprogram
1. Rådgivning:
Vi hjälper dig att välja rätt typ av uppvärmningskälla som passar ditt hus och er som bor i huset.
Vi kommer alltid hem till dig för att vi skall kunna rekommendera den bästa lösningen för dig Det kan vara olika typer av system som kan passa dit hus, vi gör en kalkyl och räknar fram dom förutsättningar som gäller ditt hus, om du önskar får du en offert med dom olika lösningarna specificerade.
Vi kan också i samband med besöket se om du behöver komplettera med radiatorer, eller t.ex. fläktkonvektorer
2. Offertgivning:
Du får en skriftlig offert på den värmelösning vi kommit överens om, eller om det är flera lösningar som kan vara intressanta så får du varje lösning specificerad för sig, samt även andra önskemål om komplettering med radiatorer etc.
3. Beställning:
Du beställer hela installationen direkt av oss per telefon.
Därefter får du ett skriftligt ordererkännande som talar om vilket åtagande vi har mot dig samt vilket datum installationen planeras att utföras.
Ordererkännandet innehåller också ev. muntliga överenskommelser
4. Installation:
Installation av nytt värmesystem och bortagning av gamla värmesystemet sker på överenskommen dag, har vi kommit överens om bortagning av t.ex. gammal oljetank så utförs detta om möjligt i samband med ny installationen.
6. Överlämnande:
När hela installationen är färdigställd, driftsatt, och injusterad, går vi igenom hela installationen och handhavande med dig.
7. Support och service:
Om något händer, eller om du har någon fråga rörande handhavande ringer du oss så löser vi det per telefon, eller så kommer vi ut och löser det på plats i enlighet med installationsgarantin